3 MART #EÇZ19 SERÜVENİM

EBEVEYN VE ÇOCUK ZİRVESİ SERÜVENİM

Her yıl düzenlenen Eğitim Teknolojileri zirvesine, bu yıl bir yenisi eklendi. Her yıl Mart ayının ilk haftasında gerçekleşen Eğitim Teknolojileri Zirvesi (#ETZ)  Işıl Boy Ergül'ün koordinatörlüğünde 2 Mart Cumartesi günü gerçekleşti. Ben ne kadar çok arzu etsem de ETZ19 etkinliğine katılamadım ve yine Işıl Boy Ergül tarafından bu sene ilki 3 Mart Pazar günü gerçekleştirilen Ebeveyn ve Çocuk Zirvesine (#ECZ) katılma fırsatını buldum.
Işıl Boy ERGÜL



Etkinlik İstanbul Radisson Blu Şişli'de gerçekleştiği için soluğu erken saatlerde kalkan bir uçakla otelde aldım. Çoğu görevli pırıl pırıl genç üniversite öğrencisiydi.  Bir çok aile çocuklarıyla birlikte etkinliğe geldi.
Çocuklar için  kodlama-robotik basta olmak üzere , drama ve ekolojiyle ilgili bir çok etkinlik vardı. Aileler çocuklarını etkinliğe bırakıp büyük seminer salonunda yerlerini aldılar.

Açılışı tabiki zirvenin olmazsa olmaz robotu yaptı. :) Işıl Boy Ergül'ün konuşmasından sonra harika sunumlar başladı. Açıkçası sadece atölyeler dikkatimi çeker diye düşünürken, seminerler beni benden aldı.

İlk olarak Dr.Özgür Bolat ( Beni ödülle cezalandırma kitabının yazarı) ailelere muhteşem bir seminer verdi.

Özgür BOLAT

Ayşe Şule BİLGİÇ
Arkasından tatlı ses tonuyla Pepe'nin yaratıcısı Ayşe Şule Bilgiç sahneye çıktı. O kadar önemli bir konuya el attı ki... Düş  kurmak ciddi bir iştir. Ne kadar doğru. Düş kurabilenler hep üreten olmamış mıdır? Orville ve Wright kardeşler bundan asırlar önce motorlu bir çeliğin havada uçacağını söylediklerinde belki de alay konusu olmuşlardı. Ama tek yaptıkları şey düş kurmaktı. Bilgi sonrasında zaten düş ile birleşir. Bundan dolayı da çocuklarımıza okuma-yazma, matematik ve fenden önce düş kurmayı öğretmeliyiz.

Ayşe Bilge SELÇUK

Sonrasında da Koç üniversitesi Psikoloji bölümü öğretim görevlisi Prof.Dr. Ayşe Bilge Selçuk, çocuklarımızın neye ihtiyacı olduğundan bahsetti. O kadar etkili ve faydalı bir sunumdu ki, sunumu dinlerken aynı zamanda Ayşe hanımın yumuşak ses tonuyla dinlendiğimi hissettim.


Kerem DÜNDAR
Gelelim Uzman Dr. Kerem Dündar'a. :) Beni kahkalara boğan, gözlerimin gülmekten şiştiği bir seminerdi. Stand-up tadında gerceklerle hem de... Ergen beyni, kız ve erkek çocuklarin beyinlerinin çalışma prensibini anlatırken bütün salon kendini bir seminerde degil de, sanki gösteride buldu. Tam anlamıyla muhteşemdi.


Assist. Prof Dr. Yavuz Samur, onun da semineri vardı ama malesef uçağa yetişmem gerektiği için katılamadım ama tanışma ve konuşma firsatı buldum. Yavuz hocamın çıkardığı tüm  kitapları daha önceden satın almıştım. Ben her zaman oyun oynamanın çok ciddi bir iş olduğunu savunurum. Siz de aynı düşüncedeyseniz Yavuz hocayı takip etmenizi öneririm.

Tabiki en son kapanış Doğan Cüceloğlu hocamızındı.


Son olarak unutmadan söylemeliyim, Yeşim Özen'nin çocuklar için çıkardığı 3 hikaye kitabını da kızlarım için aldım. Tekno Tavşan Tata, Biraz daha youtube'da video izleyebilir miyiz? Ve Tablet Tobi. Günümüz hikayeleri de artık malum teknolojiyle ilgili. :)
Yeşim ÖZEN

Seneye olacak etkinliği ip ile çekiyorum diyebilirim.







Yorumlar